טיסה פרטית – כל אחד יכול?

 In Uncategorized

 

בשנים האחרונות הפכו מוצרים ושירותים רבים אשר עד לא מזמן נחשבו לנחלתם של עשירי האומה בלבד, לכאלו שישראלים רבים יכולים להרשות לעצמם לרכוש. בריכות ביתיות, רכבי יוקרה וגם – טיסות פרטיות. כיצד ניתן לבצע הזמנה של טיסה פרטית? במה כרוך העניין? לאן ניתן לטוס? אילו מטוסים ישנם? וכמה עולה התענוג? להלן התשובות.

 

טיסה פרטית – כך זה קורה

תעשיית הטיסות הפרטיות התפתחה ללא היכר החל משנות האלפיים, כיום, בשיחת טלפון אחת, תוכלו גם אתם לסמן וי על החוויה הבלתי נשכחת. היתרונות של טיסה פרטית יקרים מפז, וכוללים חיסכון משמעותי בזמנים (אין צורך להגיע כ-3 שעות לפני זמן ההמראה. מספיק 50 דקות לפני), אפשרות לטיסה ישירה כמעט לכל יעד בטווח הטיסה של המטוס (בניגוד לטיסות מסחריות, שמגיעות למספר מוגבל של יעדים), אפשרות לנחות בשדות תעופה קטנים יותר מאלו המרכזיים, וכמובן – כל עניין הנוחות, שמתבטא בפרמטרים רבים (קייטרינג משובח אותו ניתן לבחור מבעוד מועד, מושבים נוחים, אינטרנט במהלך הטיסה, דיילת אישית ואולי הכי חשוב – שקט ממכר במהלכה…).

 

סוגי מטוסים נפוצים

אז בוחרים חברת תעופה פרטית, יוצרים קשר עם נציגיה ומחליטים על יעד ומועד הטיסה, שדה התעופה המבוקש לנחיתה ושעת ההמראה / ההגעה בה אתם חפצים. מעבר לזאת ברכישת טיסה פרטית מומלץ לברר מראש על דגמי המטוסים שמציעה החברה המיועדת. בין הדגמים הנחשבים ביותר בתחום המטוסים הפרטיים ניתן למצוא את הבאים:

  • GULFSTRAM G4 – מטוס מהודר המכיל 14 מושבים, נבנה לראשונה ב-1985, וכיום, קרוב לאלף יחידות שלו קיימות בעולם. זהו מטוס מרווח, נוח, מהיר ובטיחותי במיוחד.
  • HAWKER 4000 – מטוס קטן יותר (10 מקומות), אך לא פחות מפואר. הדגם הספציפי הזה יוצר רק 73 פעמים בין 2011 ל-2013. 23 מיליון דולר והוא שלכם לתמיד…
  • CHALLENGER 350 – עוד מטוס בעל 10 מושבים, מהמפוארים ביותר בענף המטוסים הפרטיים. יכול לטוס 5,926 ק"מ במהירות מקסימאלית של 882 קמ"ש. פשוט מדהים.
  • BEECHCRAFT 4000 – דגם נוסף ממשפחת HAWKER, המגיע ללמעלה מ-1,000 קמ"ש ומבטיח טיסה חלקה, מהירה ונוחה.

 

מחיר התענוג

ונעבור לשאלת מיליון הדולר (או במקרה של טיסה פרטית, שאלת ה-13 אלף דולר ומעלה) – כמה יעלה לכם לשכור שירותי מטוס פרטי, כולל טייסים, דיילת, קייטרינג וכל שאר הפינוקים מסביב. ובכן, התשלום עבור טיסות פרטיות נעשה בדולרים, על כל צד טיסה (LEG, בעגה המקצועית). המחירים מתחילים מ-13 אלף דולר לכיוון לטיסה קצרה במטוס של 10 נוסעים (אגן הים התיכון, למשל). טיסות ארוכות יותר (כשעתיים-שלושה) עשויים לגבות מכיסכם סביב 20 אלף ₪, וטיסה לחלק הרחוק של אירופה (4-6 שעות טיסה) כבר תעלה לכם סביב 30 אלף דולר לכיוון. נשמע הרבה? כשמחלקים את זה ל-10, זה הרבה פחות נורא. ועל החוויה המופלאה, הנוחה והמהירה כבר סיפרנו…

אז בחופשה / נסיעת עסקים הבאה, תשאירו את הצפיפות והדוחק של טיסות מסחריות לאחרים. התפנקו בטיסה פרטית, ותזכו בחוויה חלומית.

טיסה נעימה!

 

Recent Posts

Leave a Comment

Call Now Button